Kako funkcioniše IPM


Detaljan pregled objekta


Kako bi se formirao efikasan program integralne kontrole štetočina , neophodno je izvršiti detaljan pregled objekta. Pravlilan pregled objekata mogu izvršiti jedino prefesionalne i obučene DDD ekipe, koje u potpunosti razumeju specifičnosti  industrije i poseduju višegodišnje iskustvo u oblasti kontrole štetočina. Prilikom pregleda objekta analiziramo stanje i istražujemo uzroke pojave štetočina. Identifikujemo vrstu štetnog organizma i na osnovu bioloških karakteristika vrste preduzimamo sledeće korake u programu kontrole


Preventivne mere

Drugi korak je implementacija svih preventivnnih mera koje su definisane prilikom pregleda objekta. Jednostavno rečeno, kontrola štetočina će biti kratkog daha ukoliko štetočinama omogućimo ponovni ulazak u objekat.


Preventivne mere obuhvataju:


Sprovođenje higijensko-tehničkih mera uređenja spoljašnjih površina u vidu redovnog košenja trave, uklanjanje otpada.

Sprovođenje građevinsko/tehničkih zahvata kojima će se stvoriti nepovoljni uslovi za ulazak, zadržavanje i razmnožavanje štetočina.

Zatvaranje svih ulaznih otvora, dovodnih i odvodnih instalacija.

Ugradnja vrata koja osiguravaju dobro prianjanje.

Ugradnja ispravnih sifona i prepreka u kanalizacionom sistemu.

Sprovođenje sanitarno-higijenskih mera kako bi se otklonili izvori hrane i zaklona koji pogoduju razmnožavanju štetočina.

Postavljanje mrežica na prozore i vrata.

Zatvaranje kanalizacionih šahtova.

Pravilno upravljanje otpadom.

Pravilno skladištenje i manipulacija hranom.

Uskladištena roba mora biti postavljena na police ili palete ispod kojih je moguća vizuelna kontrola tragova štetočina.

Sprovoditi pregled sve robe prilikom ulaska u objekte i eliminacija robe na kojoj postoje tragovi prisustva štetočina.

Monitoring štetočina


Nakon preventivnih mera , potrebno je uspostaviti sistem monitoringa praćenja prisustva svih očekivanih vrsta štetnih organizama. U zavisnosti od vrste industrije , razlikuju se i očekivane vrste čije se prisustvo prati. Svrha monitoringa je da se infestacija detektuje u ranim fazama, kada je sprovođenje korektivnih mera jednostavnije i isplativije po klijenta. Za ranu detekciju koristimo raznovrsne klopke i uređaje koji su specijalizovani za tu namenu. Digitalne tehnologije su napravile veliki iskorak u oblasti monitoringa štetočina, tako da danas imamo široku lepezu proizvoda koji mogu pravovremeno da nas informišu o novonastaloj infestaciji, a sve u okviru usluge digitalne kontrole štetočina. Za monitoring glodara se koriste raznovrsne klopke i netoksični mamci, za insekte feromonske klopke, dok za leteće insekte koristimo poslednju reč tehnologije u vidu profesionalnih LED uređaja. Zajednička osobina koja krasi sve naše proizvode za monitoring su: efikasnost, bezbednost i ekologija.


Korektivne mere


Nakon rane detekcije prisustva štetnih organizama putem monitoringa, pristupa se sprovođenju korektivnih mera koje za cilj imaju eliminaciju novonastale infestacije. To može biti sprovođenje lokalnog, ciljanog tretmana, izdavanje preporuka za dodatne aktivnosti koje je potrebno sprovesti, edukacija osoblja, implementacija tehnike ometanja parenja skladišnih moljaca, revizija rasporeda DDD klopki, aplikacija repelenata za zmije i sl.


Edukacija osoblja


Ukoliko je osoblje fabrike upoznato sa osnovama biologije očekivanih vrsta, ukoliko može da prepozna tragove kretanja ili prisustva štetnih organizama u objektu , onda se može reći da je uspostavljen efikasan sistem za rano upozoravanje. Zajednički cilj je uspešna kontrola insekata i glodara , tako da ukoliko se svi uključimo , predupredićemo teško rešive infestacije. Zamislite samo koliko bi od pomoći bilo, da su spremačice u hotelu sposobne da prepoznaju tragove prisustva krevetnih stenica? Mi smo tu da svoje iskustvo prenesomo na vaše zaposlene kako bismo osnažili kompletan sistem kontrole štetnih organizama.


Dokumentacija

Kontinuirana razmena informacija o svim faktorima koji mogu uticati na pojavu i razvoj štetočina, kao i dostavljanje kompletne dokumentacije, uključujući sve zapise o pružanju DDD usluga, nesumnjivo mogu značajno uticati na efikasnost i kvalitet kontrole štetočina. Ukoliko je komunikacija na visokom nivou i ukoliko se informacije pravovremeno razmenjuju, rizik od pojave visoke infestacije štetočinama se drastično umanjuje. Ukoliko se pojavi problem, jedini relevantni dokazi o uzrocima i odgovornostima mogu se pronaći u DDD zapisima.


Dokumentacija obuhvata između ostalog i sledeće:


Ugovor o pružanju usluga kontrole štetočina, u kojem je poželjno definisati sve ciljne vrste štetočina koje se kontrolišu.

Potvrda o izvršenom DDD tretmanu.

Izrada godišnjeg plana kontrole štetočina koji obuhvata raspored planiranih DDD aktivnosti.

Važeća rešenja nadležnih institucija kojima se dokazuje da je DDD preduzeće ovlašćeno za pružanje DDD usluga.

Rešenja preparata koji se planiraju koristiti u okviru kontrole štetočina, izdata od nadležnih institucija.

Bezbednosne (MSDS) liste preparata koji se planiraju koristiti u okviru kontrole štetočina.

Sertifikati o važećim obukama radnika, koji će biti angažovani na pružanju usluga, izdatih od ovlašćenih institucija.

Izveštaji sa monitoringa o prisustvu šteočina za svaku kontrolnu tačku, uključujući i UV uređaje za kontrolu letećih insekata. Izveštaji se dostavljaju prilikom svakog monitoringa.

Izrada detaljnog rasporeda kontrolnih tačaka za sve vrste štetočina. Sva kontrolna mesta moraju biti numerisana, kako za glodare tako i za insekte.

Dostavljanje grafičkog prikaza prisustva štetočina (trenda) za sve vrste štetočina ( glodari, gmižući insekti, leteći insekti).

Dostavljanje izveštaja o pregledu objekta koji sadrži opis zatečenog stanja sa preporukama o potrebnim preventivnim merama koje je potrebno sprovesti kako bi se sprečio ulazak štetočina u objekte.

Dostavljanje sertifikata ISO 9001, 14001, 45001, EN 16636.

Uvođenje novih tehnologija


Programi uključuju mogućnost primene savremenih digitalnih rešenja – od inteligentnog monitoringa do softverske analitike, što dodatno unapređuje tačnost i efikasnost kontrole.


Uzajamno poverenje


Kvalitetna komunikacija je stub svake uspešne saradnje. Korišćenjem digitalnih kanala komunikacije i softvera, održavanjem redovnih sastanaka i kontrolom rada na terenu u kontinuitetu podižemo nivo usluge. Povratne informacije od naših korisnika su nam dragocene i sa radošću ih prihvatamo. Na taj način gradimo uspešnu višedecenijsku saradnju sa našim korisnicima.


Šta klijent dobija

Ugovaranjem IPM programa, klijent dobija ne samo tretmane, već i kontrolu celokupnog procesa zaštite objekta. Pored efikasne prevencije i suzbijanja, IPM donosi i potpunu dokumentaciju koja je ključna za inspekcije, audite i interne sisteme kontrole kvaliteta.

Zašto Sanus-M

IPM je više od tretmana — to je način razmišljanja o bezbednosti vaših zaposlenih i vašeg brenda. Tim Sanus-M ima višegodišnje iskustvo u implementaciji integrisanih programa u najzahtevnijim sektorima. Naš pristup je temeljan, dosledan i usmeren ka dugoročnoj kontroli štetočina, a ne samo ka trenutnom suzbijanju.


Ukoliko vam je potreban sistem koji funkcioniše i kada vas nema na objektu — IPM je pravo rešenje.


"SANUS-M 360 je čuvar vašeg brenda"

Razmišljate o prelasku sa povremenih intervencija na stabilan i usklađen sistem kontrole štetočina?

Zatražite procenu i preporuku IPM plana za vaš objekat.

Kontaktirajte nas